Depresyon

Depresyon keyifsizlik, mutsuzluk, değersizlik ve suçluluk düşünceleri, uyku ve iştah sorunları ile cinsel problemler ile karakterli ruhsal bir bozukluktur. Erken dönemde tedavi sonuçları genellikle olumludur. Hafif şiddetli depresyon psikoterapi yöntemleriyle de tedavi edilebilirken orta şiddetli ve şiddetli depresyonlar genellikle ilaç kullanımı gerektirirler. Depresyonun diğer psikiyatrik bozukluklar ve medikal durumlar (hipotiroidi, mineral ve vitamin eksiklikleri, nörolojik hastalıklar gibi)  ile ayırıcı tanısının yapılabilmesi için bu belirtileri taşıyorsanız lütfen alanında uzman  bir psikiyatri doktoruna başvurunuz.

pexels-mart-production-7277913.jpg

Bipolar Bozukluk

Bipolar bozukluk duygudurumda zaman zaman yükselmeler, coşkun bir hal, az uyuma, enerji artışı gibi belirtilerin belirgin olduğu mani dönemleri, bazen de keyifsizlik, isteksizlik, çok uyuma, suçluluk, değersizlik düşüncelerinin belirgin olduğu depresyon dönemleriyle gidebilir. Bipolar bozukluk tedavisi uzman psikiyatri hekimlerince düzenlenmeli ve kontrolleri düzenli şekilde sağlanmalıdır.

pexels-shvets-production-8412803.jpg

Kaygı Bozuklukları

Kaygı bozuklukları kimi zaman süreğen bir huzursuzluk hissi, kimi zaman kalp çarpıntısı, nefes darlığı ve uyuşmalar gibi bedensel belirtiler, kimi zaman da yeni kişilerle bir arada olmaktan çekinme gibi belirtilerle ortaya çıkabilir. Erken dönemde tedavi sonuçları yüz güldürücüdür. Bu belirtilere sahip olan kimselerin vakit kaybetmeden bir ruh sağlığı hekimine başvurmaları önemlidir.

pexels-cottonbro-4769486.jpg